31 Ağustos 2014 Pazar

Motif birleştirme

Merhaba arkadaşlar, öncelikle güzel bir haftasonu diliyorum sizlere. Ve çok sorulan sorulardan biri olan "motifleri nasıl birleştiriyorsun" sorusuna genişçe yanıt vermek istiyorum. Aslında birçok yöntem var ama ben son zamanlarda ördüğüm çantanın motiflerini birleştirme yontemimi anlatayım öncelikle.
  İki motifle başlıyorum. Ters tarafları birbirine bakıcak şekilde tutup, köşesine sık iğne tekniği ile ilmek atıyorum. Her bir trabzanın üzerine sık iğne ve boşluklara zincir sayımızdan bir eksik sık iğne yapıyorum. Modelime göre önce bir kenarı birleştiriyorum, yine iki motifle aynı şekilde devam ediyorum. Yani önce üst kenarlar birleşiyor, sonra alt kenarlar.


  Benim modelimde üç motif en olarak yeterli olduğundan, üç motifin bir kenarını birleştirip boyundan devam ettim birleştirmeye. Artık uc uca birleştirmeliyiz. Yeni bir motif ile birleştirdiğimiz parçadaki motifin kenarını. İstenilen boya geldiğinde bir bütün olarak elimizde olucak ama ortada kalan yan kenarlarında birleştirilmeye ihtiyacı olucak. Yine aynı teknikle yan kenarları birleştirip işlemi bitiriyorum. Resimle daha anlaşılır anlatabildim umarım. Sevgiler..


6 yorum: